Fietsen in de binnenstad, het is geen pretje
Verouderde fietspaden, fietspaden langs één kant van de baan, of de kasseien in het centrum, veel mensen zeggen dat ze niet graag met de fiets door de binnenstad rijden en dat soms bewust niet doen. Minder auto's in de binnenstad begint met de alternatieven comfortabel en aangenaam maken.
'Zone 30, wat is dat?'
De Drijvelden en Koulaak zijn een zone 30, maar daar merken de bewoners niks van, net als in andere zones 30. Zelfs in een rustige buurt buiten de Ring hebben ouders schrik om hun kinderen op straat te laten spelen. Auto's en moto's rijden roekeloos, handhaving hebben ze er nog nooit gezien.
Sluipverkeer
Een erg lokaal probleem is het sluipverkeer langs de Oud-Strijderslaan die naast de Ring loopt. Chauffeurs proberen langs hier de drukte tijdens de spits te ontlopen. Maar het zorgt ervoor dat de bewoners hun wijk amper in geraken, omdat het verkeer tot voorbij de Drijvelden staat aan te schuiven voor het rondpunt. Daarnaast wordt er op de sluipweg veel te snel gereden, wat dan weer gevaarlijk is voor de fietsers.
Een paar stevige thema's om met Groen mee aan de slag te gaan. We bedanken de inwoners voor hun tijd en mening. Als bedankje kregen ze allemaal een zakje bloemzaadjes (foto boven), noem het een kleine compensatie voor de gekapte bomen. Tijdens onze tocht kregen we het bezoek van RTV Kempen, waarbij gemeenteraadslid Lieve Snauwaert ook de nieuwe mogelijke verkaveling achter de Koulaak op het oude voetbalveld van Herentals aankaartte (foto onder). De grond werd in 2006 aangekocht door de stad, maar ligt in overstromingsgevoelig gebied. Zeker gezien de laatste weken een precaire situatie. Het zal nooit onze bedoeling zijn om zomaar alle plannen van het bestuur te dwarsbomen, maar we willen wel constructief meedenken en de stad erop wijzen dat de keuze waar je verkavelt en hoe je dat doet in de toekomst belangrijker dan ooit zal zijn. Klik hieronder voor meer info.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter